dimarts, 7 de desembre del 2010

"La mordida"



Avui m’ha passat una cosa ben curiosa, he estat víctima de la “mordida”, encara que n’he sortit ben parat.
La Sara i jo anàvem per Cancún, amb el nostre Jeep llogat a EuropCar (tema per parlar-ne un altre dia) quan m’he saltat un semàfor en vermell. Cal dir que a Mèxic els semàfors són a l’altre costat de la cantonada, i si de sobte se’t posa en vermell et quedes al mig del carrer, i jo he pensat que era millor acabar de passar.
Al poc ha aparegut un policia municipal amb la seva moto, i m’ha fet aturar a un costat de l’avinguda.

- Buenas, no ha visto que ha pasado el semáforo en rojo.
- No, realmente no lo he visto. Ha sido un despiste.
- De donde es Usted?
- De Barcelona.
- Es España, no?
- Si.
- Allí està penado saltarse los semáforos en rojo. No es así?
- Si, realmente es así.
- Pués tendre que sancionarlo.En que hotel están?
- En el Me Cancún.
- Y cuantos dias están aquí?
- Hasta el viernes. (Això ho ha preguntat dues o tres vegades al llarg de la conversa. Sempre amb to paternalista).
- A que han venido?
- De vacaciones.

A tot això m’he descordat el cinturó de seguretat del cotxe per baixar, però no ho he fet.

- De todas maneras puedo ser indulgente y sancionarlo por una falta menor como no llevar puesto el cinturón de seguridad.
- Pero, si lo he desabrochado ahora mismo?
- No, no me entiende?
- Ah, si ahora lo entiendo! Gracias.
- Déjeme ver su licencia.

Li he donat el meu carnet de conduir i amigablement m’ha dit:

- Pere, este es su nombre?
- Si, es en catalán Peter o Pedro.
- Ah, muy bién Pedro, tendre que quedar-me su licencia y usted irá a la comisaria a pagar la denuncia y despues se la devolveré.
- Puedo pagar la denuncia con tarjeta de crédito?
- Porqué, que le pasa?
- Que no tengo dinero en efectivo (realment així era, m’havia quedat sense res d’efectiu i li he ensenyat la cartera buida).

En veure que no podia fer cap negoci amb mi, m’ha mirat tot pensatiu i paternalista i m’ha dit:

- Bueno, sabe que: hoy no lo voy a denunciar. Puede ir se.

M’ha retornat el carnet, m’ha autoritzat a entrar de nou a la circulació de l’avinguda marxa enrere ( amb tot el perill del mon) ha pujat a la seva moto i ha desaparegut.

“Moraleja”: Si comprova que no portes “cales” en efectiu, ja no tens cap interès i ja pots desaparèixer.

“Visca la mordida”

2 comentaris:

  1. Bé, alguna cosa els havia de quedar de quan els amables espanyols van anar a colonitzar-los, tant paternalistes com sempre ells. I fixa't, veu que ets català i ja et fa treure la cartera! Quina gran herència hispànica!

    ResponElimina
  2. OBVIO!! Aqui arribarem igual, sinó TIEMPO AL TIEMPO

    ResponElimina